pátek 11. listopadu 2016

Bohyně matka

...v životě ženy se role střídají velkým tempem, hodná holčička tatínka a maminky, zlobivá puberťačka zkoušející svět, marnivá milenka, zodpovědná i hravá matka...
...je jich mnoho a je třeba umět své role prožít, užít a umět je včas opustit... před čtyřmi lety jsem v sobě našla roli matky, ženy rodící, kojící, milující, pečující...stále v ní zůstávám i když jedna její část se uzavřela...

...žena kojící...

...téměř čtyři roky kojení, 3 roky a nějaký ten měsíc dcera, 2 roky a měsíc syn, kojení Máji v těhotenství s Janem, tandemové kojení trvající asi půl roku, jsou to sice jen čísla, ale pro mne důležitá. Čtyři roky jsem nespala déle jak dvě hodiny v kuse...hodně lidí z okolí radilo nekojit, však on bude spát, ale já a ani Jan jsem ještě nebyli připraveni. Kojila jsem ho i přes velkou únavu, bílkovinovou podvýživu a když mne podivnosti v menstruační cyklu přivedly k Dr.Strnadelové na Institut celostní medicíny, bylo jasné, že moje tělo není super hrdinské a že pokud bychom do budoucna ještě nějakou andělskou bytost v miminkovském těle chtěli přivítat, je čas s kojením přestat...

...začala ve mne zrát myšlenka na odstavení, ale věděla jsem, že to v žádném případě nebude nic násilného, prosila jsem, povídala s ním...nic se neměnilo...
...až před deseti dny se Janímu udělal aft na jazyku, nekojil se celou noc, celý další den, sám chodil a nechtěl nosit a já začala vnímat změnu...věděla jsem, že v tomto věku je kojení už jen reakcí na mé vnitřní naladění, ale hodně skryté, jelikož já přeci chci přestat, že! Ale ono to tak asi nebude...

...začala malá sondáž na nitra, za mé role, až k pocitu sebe-hodnoty, sebe-vědomí, sebe-lásky, schopnosti být jen sama pro sebe...

...a našla, opravdu si malá Verunka myslela, že když bude do úmoru kojit, nespat, tak jí budou mít všichni rádi, tak bude mít hodnotu, perfekcionismus v pěkném převleku. 

...janí potřebuji se cítit potřebná, koj se, koj se...
...a on mé vnitřní vysílání plnil...

...teď tě propouštím, jsi svobodný a skrze tebe nemusím cítit lásku k sobě, nemusíš na mne závislácky viset, aby věděla, že mám hodnotu, že jsem hodna lásky...uvědomuji se lásku k sobě...

...s dětmi děláme rituál, bohyně matka, šalvěj, máta, svíce, homeopatika k zástavě laktace, podpora karet je vše říkající...společně děkujeme za kojení, děkujeme prsům za výživu našich těl...a Mája to uzavírá slovy: "Janí to je oltář, víš, jako že se už nemusíš kojit".

...dnes je to 10dní, v noci se Jan budí na jedno čůrání, přes den na prsa nevzpomněl, večer se zeptá, nepláče, přitulí a poprvé v životě usíná bez prsa, sice nám uspávání trvá déle, ale co...

...opravdu se mi podařilo přehodit vnitřní nastavení? Asi ano, jinak si nejsem schopna vysvětlit tak hladké odstavení....








Janik se naposledy kojil v noci 31.10. na keltský poslední den v roce, nemohl si najít příhodnější čas na ukončení velké etapy a 1.11. vstup do chlapáckého období

Žádné komentáře:

Okomentovat