neděle 17. ledna 2016

...Síla, Prána, Chi, Energie, Bůh, Láska...



...synonyma?..

...včera jsem viděla nové Star Wars, byla po třech letech v kině a opravdu si to moc užila, zpět jsem byla zase ta malá holka, která hltala Lucasovu trilogii, chtěla používat Sílu a mít světelný meč. Do kina jsem vstupovala s menšími předsudky, já se teď přeci zajímám o "duchovní rovinu svého žití"...neměla bych raději strávit těch  130 minut studiem dalšího stupně ayurvédy? 

Neměla! Film jsem si nesmírně užila a byla dojatá k slzám při znovuvzlétnutí Milenium Falcona i probuzení R2D2. Navíc jsem ve filmu našla i právě tu mě dříve skrytou "duchovní rovinu".

...co je Síla? Vždyť je to jen jiný název pro Energii, Boha, indickou pránu, čínskou Chi, všeomblímající Lásku... Geniální Lucas! Síla vědomí, síla mysli. Už chápu proč mne Star Wars fascinovali už jako malou holku!

...kmitání midichlorianů v krvi Jediů? Že by kvantový projev rozvinuté a probuzené 12 úrovně DNA? Proč by ne? Lucas očividně věděl více a toto poznání se mu podařila skvěle zakomponovat do skvělého příběhu.

...SÍLA... 
temná strana SÍLY... jak logické propojení! Propadneme temné straně Síly, když propadáme negativním emocím - hněv, strach, bolest - vzpomínáte na mladého Anakina ještě předtím tím než propadl a stal se Vadarem? Na cestu temné strany ho přivedl hněv a bezmoc, že nedokázal zachránit svou matku.
Strach, jako hlavní zástupce negativních emocí, jeho projevení už můžeme nazývat jakkoli, ale vždy je za tím strach.
...na straně druhé odevzdání se Lásce - Síle, přináší léčení, nechání věcí plynout...

...každá postava, která propadla temné straně Síly se projevovala velkým vztekem, hněvem, i tyto emoce mne jsou občas blízké, snažím se je nepotlačovat, přijímat, ale neživit je... co by mi asi poradil Obivan?

"temná strana je snazší, rychlejší, ale ne mocnější"...slova samého Obivana Kenobiho...


Žádné komentáře:

Okomentovat